Wat is een Virtual PBX?
Een virtuele telefooncentrale is een telefooncentrale die niet fysiek aanwezig is op uw bedrijfslocatie. De telefooncentrale staat in de server ruimte bij een Telecom provider. U beschikt enkel over telefoons en een stabiele internetverbinding om gebruik te maken van uw telefooncentrale. Het grote voordeel hiervan is dat u geen telefooncentrale in huis haalt die u moet laten onderhouden, ook hoeft u niet na een aantal jaren uw centrale te vervangen voor een nieuw exemplaar. Als gebruiker van virtual PBX maakt u gebruik van alle mogelijkheden van de virtuele telefooncentrale. Alle functies die later aan de virtuele telefooncentrale worden toegevoegd krijgt u erbij, m.a.w. u werkt altijd met een nieuwe telefooncentrale en hoeft nooit meer nieuwe hard- of software aan te schaffen.
Uw virtuele telefooncentrale wordt door ons 24x7 proactief beheerd, daardoor kunnen wij u de hoogst mogelijke up-time garantie geven en bent u gegarandeerd altijd telefonisch bereikbaar.
Ook bedrijven met enkele medewerkers kunnen gebruikmaken van alle (luxe) functionaliteiten die men normaal gesproken alleen aantreft op dure grote telefooncentrales. Zoals voorkeuze menu's, wachtrij muziek, conference calling, het loggen van telefoon gesprekken; kortom er is heel veel mogelijk!
U betaalt per gebruiker en per maand voor het gebruik van de virtuele telefooncentrale. De Virtual telefooncentrale is voorzien van een webbased centraal adresboek gecombineerd met een "klik-en-bel" functie en kan vanaf elke locatie met internet toegang gebruikt worden. U bent niet langer locatie gebonden! Ook integratie met mobiele telefoons is mogelijk!
Virtual PBX biedt u bovendien het voordeel van bellen over Internet.