Achterstand(en) bij crediteuren/leveranciers is een bekend fenomeen en vaak noodzakelijk om een bedrijf, met een minder goede cash-flow, te laten overleven.
Bij de handelscrediteuren zijn dikwijls mogelijkheden om een bestaande limiet te verhogen, dit hangt vanzelfsprekend af van de (betaal)geschiedenis en de relatie tussen de inkoper en betreffende crediteur.

Wij geven het advies om altijd met leveranciers/crediteuren in gesprek te blijven, ook al is dat emotioneel niet altijd de eenvoudigste weg. Bij het maken van betaalafspraken kan men over het algemeen beter wekelijkse- dan maandelijkse afspraken maken. Hierdoor is de geldstroom beter te managen. Blijkt een weektermijn niet haalbaar? Betaal dan een klein gedeelte en communicieer dit met de betreffende crediteur. Gaat een maandtermijn de mist in dan is reparatie van het vertrouwen al weer een stuk moeilijker en wordt er vaak aangedrongen op een ad-hock betaling.

Indien u niet goed weet om te gaan met deze materie dan kunt u overwegen om dit aan ons uit te besteden waardoor u zich meer kunt richten op de kern van uw werkzaamheden. Wij maken een financiële foto van uw bedrijf, vertalen dit in een betaalprognose en bieden dit vervolgens bij uw crediteuren/schuldeisers aan. U houdt alles verder zélf in de hand, doet eigenhandig de betalingen maar de druk van de crediteuren nemen wij zo veel mogelijk bij u weg.

Het crediteurentraject kan dermate worden ingeregeld dat uw crediteur niet meer naar uw bedrijf belt maar naar P49. Hierdoor kunt u al uw energie aanwenden voor de bedrijfsvoering en het genereren van winst.

Middels het intakeformulier kunt u aangeven wat u wilt bespreken in een GRATIS intakegesprek.

Contact:
Telefoon
0528-744044
mobiel
06-53784197
mail
mail@p49.nl
     
logo
Tell a friend
Bel mij terug
Intakeformulier
Mijn CV opvragen